Kobiety i władza w biznesie. Raport Deloitte

Brak odpowiedzi
administrator
Portret użytkownika admin
Offline
Dołączył: 09.06.2008

Według raportu przeprowadzonego w ubiegłym roku przez Deloitte, kobiety w znacznym stopniu przyczyniają się do stabilizacji firmy, w której pracują oraz umacniają jej pozycję na rynku. Jak to się dzieje?  Kobiety, w odróżnieniu od mężczyzn, znacznie częściej stosują perswazyjne taktyki wpływu, które bezpośrednio przekładają się na wzrost zaangażowania współpracowników i budują ich zaufanie. Można by wręcz kolokwialnie stwierdzić, iż kobiety “łagodzą obyczaje” w środowisku zawodowym.

Badanie przeprowadzano w czerwcu i lipcu 2012 roku przy pomocy e-kwestionariusza na grupie 242 menedżerów (w tym 131 kobiet i 111 mężczyzn) pracujących w największych polskich przedsiębiorstwach różnych gałęzi gospodarki. Dodatkowo z 12 menedżerami wyższego szczebla przeprowadzono szczegółowe wywiady.

Badanie miało na celu wyjaśnienie mechanizmów budowania wpływu w przedsiębiorstwie ze wskazaniem różnych taktyk wypływu i podsumowaniem korzyści i strat wiążących się z obraniem jednej z tych taktyk w kontaktach zawodowych. Podczas badania zweryfikowano zachowania menedżerów obojga płci i wyłoniono na ich podstawie trzy typy strategii wpływu stosowanych w relacjach z przełożonymi, współpracownikami z zespołu, podwładnymi oraz osobami służbowo niezależnymi. Analiza wykazała istnienie znacznych różnic w stosowaniu wpływów między kobietami-menedżerami a mężczyznami pełniącymi tę funkcję; kobiety najczęściej korzystały z technik perswazji, podczas gdy mężczyźni częściej stosowali praktykę wymiany i wymuszania, co owocowało zwłaszcza w sytuacjach wymagających szybkiej reakcji i natychmiastowego działania. Tego typu działania skutkują w środowiskach i dziedzinach wymagających niezwłocznych zmian i reorganizacji funkcjonowania.

Przedsiębiorstwa powinny umiejętnie korzystać z różnic w technikach wpływu stosowanych przez obie płcie, gdyż zarówno technika mediacji i perswazji jak i technika wymiany i wymuszania może być skuteczna, jeśli jest stosowana świadomie i bez dysproporcji kosztem drugiej. Taki amalgamat tworzy różnorodne, rozwojowe środowisko w firmie i z pewnością przekłada się na efektywność i produktywność pracowników, co bezpośrednio przenosi się na korzyść dla przedsiębiorstwa.

Szczegółowy raport opracowany przez firmę Deloitte można znaleźć TUTAJ.


źródło: Deloitte.com, Raport: Kobiety i władza w biznesie. Czy płeć ma wpływ na budowanie pozycji i wpływu w organizacji?
http://www.deloitte.com/view/pl_PL/pl/zagadnienia/kobiety/027dfa9ebc37a310VgnVCM2000003356f70aRCRD.htm#
dostęp: 21.06.2013

Uczestniczki

Portret użytkownika pani.krokodylowa
pani.kroko
Portret użytkownika justema
justema
Portret użytkownika Ima
Ima
Portret użytkownika Macavity
Macavity
Portret użytkownika KlauRightNow
KlauRightN
Portret użytkownika Kamiko
Kamiko
Portret użytkownika EwaBeck
EwaBeck
Portret użytkownika ROOODA
ROOODA
Portret użytkownika Dobrawa Przyborska
Dobrawa Pr
Portret użytkownika Slawka
Slawka
Portret użytkownika Anna Stańczak
Anna Stańc
Portret użytkownika Nikoleta
Nikoleta

Ostatnie odpowiedzi


Spot III edycji projektu euroKobieta mający na celu promowanie elastycznych form zatrudnienia wśród kobiet wychowujących dzieci.


Zobacz nasz kanał na YT

Newsletter euroKobieta

Otrzymuj aktualne informacje!