Skuteczne strategie prowadzenia działalności gospodarczej

Brak odpowiedzi
administrator
Portret użytkownika admin
Offline
Dołączył: 09.06.2008

 
Skuteczne strategie prowadzenia działalności gospodarczej - MARKETING  MAŁEGO  PRZEDSIĘBIORSTWA
 
  1. Tak badacze i teoretycy problematyki funkcjonowania przedsiębiorstw, jak i praktycy – szeregowi przedsiębiorcy są absolutnie zgodni, ze każda inicjatywa gospodarcza - a zatem dotyczy to także i tych najmniejszych, czyli firm jednoosobowych – dla powodzenia stawianych sobie celów -  musi podejmować działania promocyjne. Z wyjątkiem epokowych,  oczekiwanych przez ogół społeczności międzynarodowych wynalazków, przymus ten wynika z  faktu istnienia na każdym obszarze aktywności człowieka silnej konkurencji. Nadto, bez publicznego ogłoszenia, czyli najprymitywniejszej formy reklamy, potencjalni chętni, czyli klienci mogą w ogóle nie dowiedzieć o istnieniu danego produktu czy usługi. W przypadku zaś istniejącej podaży tego samego rodzaju dóbr ( towarów lub usług) klienci nie będą mogli rozważyć zalet Twojej firmy i przewag  Twej oferty nad konkurencją.
 
2. Dla analizy swych działań marketingowych warto posiłkować się  modelem nazywanym „4P”; podobnie jak wspomniana wyżej metoda SWOT, nazwa metody „4P” wywodzi się z języka angielskiego i cztery P to:
 
·         Product (Typ produktu, usługi),
·         Price (Cena),
·         Place (Miejsce),
·         Promotiom (Promocja).
 
Owe cztery elementy wyznaczają powodzenie Twojego przedsięwzięcia. Usługa bowiem lub produkt musi być dobrej jakości i spełniać oczekiwania klienta, musi być właściwie wyceniona, dostępna we właściwych miejscach i należycie wypromowana.
 
Niektórzy doświadczeni gracze rynkowi dodają  P piąte:
 
·         Package (Opakowanie)
 
Obecnie coraz częściej się zauważa, że dobra usługa czy produkt, spełniająca wymogi nawet już 5P powinna wzbudzać swoistego rodzaju „pragnienie”. Jej posiadanie winno nobilitować klienta lub w sposób dla niego istotny go wyróżniać. W ten sposób zaczyna się mówić o sile marki firmy i wykształca się pojęcie „brandingu”. Najprostszym przykładem siły brandingu  ( w obawie przed oskarżeniami o  reklamę ,nie będziemy przytaczać konkretnych marek (brands) – perfumy francuskie, samochody dalekowschodniego kraju, czekolada lub zegarki produkowane przez mały kraj w wysokich górach Europy.
 
  3. Z całą mocą należy podkreślić, że właściwa wycena towaru nie musi oznaczać, że jest niższa od występujących na rynku. Co więcej, mechanizmy marketingu wskazują, iż podniesienie ceny prowadzić może do wzrostu sprzedaży. Dzieje się tak dlatego, że głównym wyznacznikiem, poprzez który klienci wnioskują o jakości wielu produktów, jest jego cena. Usługa tania może nie znajdywać oczekiwanych nabywców, ponieważ segment rynku nastawiony na usługi tanie może być nasycony. Podniesienie zatem ceny może spowodować, że produktem zainteresują się klienci poszukujący  towaru z tzw. „wyższej półki”, w domyśle synonimu lepszej jakości, a nie taniości, rozumianej w domyśle jako „bylejakości”. A zatem dochodzimy do zjawiska „pozycjonowania”  Twego produktu czy usługi.
 
  4. Dokonując analizy sieci sprzedaży towaru warto zauważyć, że sprzedaż produktu bywa znacznie większa, jeśli jest on dostępny bądź reklamowany  w największych centrach handlu, czyli super – i hipermarketach. Dostać się do nich nie jest łatwo, lecz nie powinieneś szczędzić sił, aby wykorzystać każdą nadarzającą się tego typu szansę. Dotyczy to zarówno towaru jak i usługi. Punkt naprawy zegarków i sprzedaż do nich części zamiennych zlokalizowany w hipermarkecie radzi sobie na ogół lepiej niż zegarmistrz-fachowiec, mający wielką wystawę i przestronną salę sprzedażową na nowo powstającym osiedlu, czyli zwykle na obrzeżach miasta, gdzie infrastruktura komunikacyjna dojrzała ledwie do wpisów budżetowych planów lokalnej administracji.
 
  5. Jakkolwiek w świecie mediów i kontaktów elektronicznych łatwo wpadająca nazwa firmy i jej logo stworzone z plastycznym smakiem nie mają już tej siły przyciągania jak niegdyś, to łatwo identyfikująca się graficznie i dźwięcznie brzmiąca nazwa z pewnością szybciej pokonają naszą konkurencję o podobnym do naszego stażu, a może i uda się nam wyprzeć i tę, która ma gorszy wizerunek graficzny czy leksykalny. To, co dziś jest koniecznością to witryna internetowa! W epoce niezwykłej dynamiki rozwoju rynku mediów, czasach digitalizacji wszelkich komunikatorów i łączności interpersonalnej, klienta zdobywa się nie tylko przez reklamę, z polecenia, na targach, ale poprzez zdolności właściwego pozycjonowania swojej strony internetowej; nazwa i zakres Twojej działalności powinny zaistnieć we wszystkich najważniejszych bazach danych, np. w Panoramie Firm, w tym oczywiście w jej wersji internetowej.
 
  6. Mówiąc o marketingu, nie można nie wspomnieć więc o Internecie. Posiadanie własnej strony to nie tylko identyfikator, który spełnia dziś niemal tę samą rolę co niegdyś logo, ale dla współczesnego klienta jest sygnałem dotrzymywania standardów współczesności. A zatem, jak już wspomnieliśmy wyżej własna witryna internetowa jest obecnie powszechnym standardem i rynkową koniecznością. Tak jak udowodniliśmy wyżej potrzebę oddania spraw finansowo-księgowych w ręce specjalistów dla dobra naszej przyszłości, tak z tego samego powodu winniśmy powierzyć  budowę strony specjalistycznemu zespołowi. Jakkolwiek tańsze, amatorskie strony internetowe różnią się od profesjonalnych zarówno wyglądem jak i funkcjonalnością. Koszt wykonanie nie będzie niski (może osiągnąć nawet poziom kilku tysięcy złotych), jednak jest to inwestycja, która umożliwi dotarcie do szerszej grupy klientów.
 
  7. Reasumując, należy zauważyć, że bez wątpienia rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej jest największą szansą na spełnienie swych zawodowych marzeń i aspiracji. Nikt bowiem poza Tobą nie będzie mieć wpływu na tempo i kierunki Twego rozwoju. Wolność podejmowania decyzji jest źródłem wszelkich inspiracji. W gospodarce rynkowej sukces finansowy jest więc przepustką do spełniania kolejnych marzeń i fundamentem trwałego dobrobytu. Trzeba jednak pamiętać że w razie niepowodzenia Twojej inicjatywy gospodarczej, w równie nieograniczonym stopniu, w jakim korzystać możesz z owoców swego sukcesu, staniesz w obliczu materialnej odpowiedzialności za wszelkie zobowiązania zaciągnięte w związku z prowadzoną działalnością. Własna firma bowiem, to wyzwanie o potencjale satysfakcji na niewyobrażalną skalę, ale i ryzyko na miarę Twego przedsięwzięcia. Jak jednak  wyglądałby dziś świat, gdyby zabrakło ludzi zdolnych do podjęcia ryzyka dla udowodnienia swej roli w społeczeństwie. Wyboru musisz jednak dokonać Ty sam!
 
 

Uczestniczki

Portret użytkownika leonardo49
leonardo49
Portret użytkownika Karolina88
Karolina88
Portret użytkownika Julita Kołuda
Julita Koł
Portret użytkownika magdalena.cz
magdalena.
Portret użytkownika m.stefaniuk
m.stefaniu
Portret użytkownika emilkafm
emilkafm
Portret użytkownika marrite
marrite
Portret użytkownika zazula2007
zazula2007
Portret użytkownika Izabela351
Izabela351
Portret użytkownika madzia_89
madzia_89
Portret użytkownika maryland25
maryland25
Portret użytkownika turystka
turystka

Ostatnie odpowiedzi


Spot III edycji projektu euroKobieta mający na celu promowanie elastycznych form zatrudnienia wśród kobiet wychowujących dzieci.


Zobacz nasz kanał na YT

Newsletter euroKobieta

Otrzymuj aktualne informacje!