Internet - pomocna dłoń w poszukiwaniu pracy - cz. 2

Brak odpowiedzi
administrator
Portret użytkownika admin
Offline
Dołączył: 09.06.2008

Internet rozwija się w zawrotnym tempie - potwierdza ten fakt również rodzimy rynek ofert pracy. W roku 2006 jedynie 4% osób poszukujących pracy deklarowało Internet jako medium, dzięki któremu znalazły pracę. W 2008 roku było to 22%. Rok 2009 okazał się przełomowy, bo badania wykazały, że aż 44% respondentów znalazło nową pracę za pomocą Internetu (Gemius: „Rola Internetu w poszukiwaniu pracy”).

Uwaga na oszustów!

Na przestrzeni ostatnich 5 lat Polacy w znacznym stopniu obyli się już z portalami pracy oraz wiedzą, jak wyszukiwać interesujące ich ogłoszenia. Nie sposób jednak wyeliminować niewiarygodnych ogłoszeniodawców, na jakich niekiedy można się natkąć w zasobach Sieci. Jak się uchronić przed oszustwem?

Nie jest to łatwe, ale pomóc w selekcjonowaniu ofert pracy mogą płatne portale, gdzie każde ogłoszenie wymaga weryfikacji, a płatne funkcjonalności zniechęcają nieuczciwych zleceniodawców. Przeglądając portale bezpłatne powinniśmy zachować większą czujność. Jeśli nie jesteśmy pewni, czy ogłoszenie jest wiarygodne, możemy przed wysłaniem aplikacji przeprowadzić wywiad: sprawdzić na stronie internetowej oferenta, czy faktycznie prowadzi rekrutację, zadzwonić do biura, poszukać opinii o danym pracodawcy, itp.

Personal branding, czyli jak się wypromować

Według badań, rekruter szukający informacji o aktywności kandydata w sieci najczęściej zwraca uwagę na ogólnie dobre wrażenie (50%), drugim czynnikiem będzie potwierdzenie zawodowych kwalifikacji (39%), kreatywność (38%), umiejętności komunikowania się (35%), a zaledwie 19 % na dobre referencje i 15% na nagrody lub uznania. Stąd tak ważne jest stworzenie spójnego, pozytywnego przekazu, najlepiej za pomocą profesjonalnych narzędzi. Warto założyć konta w portalach społecznościowych zrzeszających pracowników i firmy, takich jakGoldenline, LinkedIn czy Profeo, oraz ukierunkowanych na konkretną branżę wortalach (np. Proto.pl dla PR-owców, interaktywnie.com dla specjalistów z dziedziny marketingu i society.e-logistyka.pl dla logistyków).

Doskonały efekt długofalowy może też przynieść założenie eksperckiego bloga lub własnej strony www z treściami ściśle związanymi z wykonywanym zawodem.

Najlepiej zacząć do subskrypcji za pomocą RSS kilku blogów eksperckich lub portali branżowych i wyłapywać nowinki oraz  ważne informacje ze świata swojej profesjii. Można dzięki temu trzymać rękę na pulsie, zabierać głos w dyskusjach na forach i generować komentarze do umieszczanych treści. Im więcej osób z branży zobaczy nasz wkład w życie branży w pozytywnym kontekście, tym lepiej. To oczywiście oznacza jedno - podpisywanie się swoimi prawdziwymi danymi. Zyski są jednak wymierne - jeśli odpowiednio przekierujemy ruch zdobyty dzięki wypowiedziom (np.umieszczając w automatycznym podpisie na forum  link do swojej strony, bloga, profilu), zyskamy doskonałą reklamę, a jak wiadomo - reklama zwielokrotnia szanse na powodzenie.

Część pierwsza artykułu:
Internet - pomocna dłoń w poszukiwaniu pracy - cz.1
Link do raportu:
http://www.go.microsoft.com/?linkid=9709510


źródło: Jobexpress.pl, Jak wykorzystać Internet do zdobycia pracy?
http://www.jobexpress.pl/artykul/184/Jak-wykorzystac-Internet-do-zdobycia-pracy
dostęp: 04.01.2013

Uczestniczki

Portret użytkownika camisia
camisia
Portret użytkownika Nuka
Nuka
Portret użytkownika Vispera
Vispera
Portret użytkownika Meg11
Meg11
Portret użytkownika m.mongialo
m.mongialo
Portret użytkownika Anna.Kwapisz
Anna.Kwapi
Portret użytkownika KATARZYNA CHOJNACKA
KATARZYNA
Portret użytkownika agakoza77
agakoza77
Portret użytkownika Magda85
Magda85
Portret użytkownika Małgorzata Kupnicka
Małgorzata
Portret użytkownika Ada77
Ada77
Portret użytkownika kamilacieslak5
kamilacies

Ostatnie odpowiedzi


Spot III edycji projektu euroKobieta mający na celu promowanie elastycznych form zatrudnienia wśród kobiet wychowujących dzieci.


Zobacz nasz kanał na YT

Newsletter euroKobieta

Otrzymuj aktualne informacje!